Archiwa kategorii: Grupy

Maluszki kodują „Owady na łące”

Dnia 18.05.2021r- wtorek nasze maluszki kolejny raz próbowały odkodować pewne informacje… Biorąc udział w zajęciach z cyklu kodowanie na dywanie pt. „Owady na łące” bawiły się świetnie tańcząc, tworząc pracę plastyczną, odgadując zagadki oraz słuchając wiersza. Podczas zajęć dowiedziały się jakie zwierzęta oraz kwiaty występują na łące. Zajęcia miały na celu wzbogacenie informacji przyrodniczych oraz wprowadzenie elementarnych podstaw programowania. Katarzyna Piasecka


Tworzymy farmę kodując

Dnia 10.05.2021r. – poniedziałek Krasnoludki kolejny raz uczestniczyły w cyklicznych zajęciach kodowanie na dywanie, których tym razem tematem przewodnim była FARMA. Tego dnia nasze maluszki dowiedziały się jakie zwierzęta zamieszkują na farmie i jak nazywają się ich domki. Rozwiązywały zagadki słuchowe dotyczące zwierząt oraz dzieliły ich nazwy na sylaby. Dzieci odkodowując nazwy zwierząt mając małe podpowiedzi w postaci odgłosów tworzyły wielką farmę dzięki czemu

Czytaj więcej


„Kolorowa łąka” – zajęcia z cyklu „Kodowanie na dywanie” w grupie II

Kolejne zajęcia z cyklu  „Kodowanie na dywanie” rozpoczęliśmy od ilustracji ruchowej do wiosennej piosenki   pt. ”Dzień dobry, dzieci”. Potem przystąpiliśmy do realizacji pierwszego zadania, które polegało na  narysowaniu na kartce tego, co inne dziecko rysuje nam na plecach, np. słonka, chmurki, motylka, kwiatka. Następnie, wykorzystując muzykę relaksacyjną, chustę animacyjną i instrumenty perkusyjne, bawiliśmy się  w „Budzenie kolorów”. Kolejna zabawa związana była z rozwijaniem

Czytaj więcej


Muzyczne kodowanie w Smerfach

W muzycznym tygodniu nie mogło zabraknąć także muzycznego kodowania. Roztrzepany dyrygent pogubił nuty a dzielne Smerfy bardzo szybko pomogły mu pozbierać nuty. Pięciolatki poradziły sobie koncertowo. Monika Sadowska


„Kodowanie na dywanie” w grupie Gumisiów

     „Księżniczki i rycerze” – pod tym tytułem, w dniu 27 kwietnia, odbyły się w grupie „Gumisiów” kolejne zajęcia z cyklu „Kodowanie na dywanie”.        Rozpoczęły się powitaniem przy muzyce małych księżniczek i rycerzy. Pierwszym zadaniem dzieci było uważne wysłuchanie treści utworu „Zamek z kwadratów – wierszem zakodowany” i ułożenie w zespołach wzoru budowli na podstawie instrukcji zawartej w wierszu. Następnie, przedszkolaki połączyły się

Czytaj więcej


Bajeczna Księga Smerfów

Smerfy z naszego przedszkola zakończyły właśnie projekt organizowany przez czasopismo „Bliżej Przedszkola” pt. „Bajeczna Księga”. Zadaniem dzieci i rodziców było napisanie ciągu dalszego rozpoczętej opowieści. Zapraszamy do obejrzenia relacji z realizacji projektu.  Monika Sadowska


Tajemnice książek

W zeszłym tygodniu grupa Smerfów zajęta była rozmowami o książkach. Z tej okazji chętne dzieci mogły przynieść  do przedszkola swoje ulubione książki. Smerfy zachęcały kolegów do czytania, mówiły o czym są ich ulubione opowiadania i chętnie udostępniały innym książeczki do oglądania. Pamiętajmy, że „książka i możliwość czytania, to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji”. Monika Sadowska


Kangurki kodują miesiące

„Poznajemy miesiące” to tytuł kolejnych zajęć z cyklu kodowania w grupie sześciolatków. Zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiej rozmowy na temat pór roku, a następnie przyporządkowanie barw konkretnych sezonom. Kangurki podzielone na grupy, zaprojektowały symbole graficzne dla każdego miesiąca. Anna Sywiec


Dzień Ziemi w Krasnoludkach

W dniach 21-22.04.2021r. obchodziliśmy w naszej grupie DZIEŃ ZIEMI. Jest to wyjątkowe święto obchodzone na całym świecie. W tym bardzo ważnym dniu powinniśmy wszyscy choć przez chwilę pomyśleć o planecie na której żyjemy oraz przyrodzie, która nas otacza. Nasze przedszkolaki także uczą się jak żyć ekologicznie. Na zajęciach zorganizowanych z okazji święta Ziemi dowiedziały się czym ona jest, jaki ma kształt , jak o

Czytaj więcej


Pierwszy dzień wiosny w grupie „Gumisie”

Poniedziałek 22 marca był pełen emocji od samego rana, ponieważ pani Zima  w liście oznajmiła dzieciom, że uwięziła Wiosnę. Oświadczyła, że uwolni ją, jeżeli dzieci wykonają przysłane w kopertach zadania. Pierwszym zadaniem było odgadnięcie wiosennych zagadek. Z tym dzieci poradziły sobie znakomicie. Natomiast drugie zadanie  sprawiło więcej kłopotu, ponieważ dzieci musiały wybrać spośród wielu obrazków  tylko te, które kojarzą się z wiosną. Wspólnymi siłami

Czytaj więcej