Archiwa kategorii: Grupy

Wiosenne kodowanie w grupie „Gumisie”

Marcowe zajęcie z cyklu Kodowanie na dywanie było związane z kwiatami wiosennymi. Najpierw  tworzyliśmy zbiory kwiatów  według wskazanych kategorii . Drugim zadaniem było uzupełnienie planszy do kodowania  kwiatkami odpowiedniego koloru i kształtu.  W zadaniu Zakodowana żaba dzieci określały położenie żabki na macie, a później umieszczały żabę w wyznaczonym miejscu według  zakodowanej informacji. Układanie Tulipanowego sudoku , tak, żeby ten sam kolor nie wystąpił w

Czytaj więcej


OBCHODY ŚWIATOWEGO DNIA ZESPOŁU DOWNA

21 marca to Pierwszy Dzień Wiosny, ale nie tylko… To także, od 2005 roku Światowy Dzień Zespołu Downa. Wybór tego dnia to nie przypadek. To dzień narodzin przyrody po zimie, ale również symbol istoty zaburzenia. Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z osobami chorymi na Zespół Downa. Chcąc uwrażliwiać nasze maluchy na krzywdę innych i podnosić świadomość nie tylko najmłodszych dnia 19.03.2021r. przyszliśmy do

Czytaj więcej


MALUCHY KODUJĄ NA MACIE

         Dnia 23.03.2021r. „Krasnoludki” kolejny raz uczestniczyły w zajęciach z cyklu KODOWANIE NA DYWANIE pt. „Nadeszła Wiosna”. Dzieci pierwszy raz kodowały na przeznaczonej do tego macie. Z pomocą nauczyciela odszyfrowywały kierunki, które wskazywały miejsce stawiania kubeczka. Podczas zajęć nasze maluchy przypomniały sobie jaką mamy porę roku i jakie są jej pierwsze symptomy. Z chęcią uczestniczyły w zabawach ruchowych, które dawały wiele satysfakcji. Każdy wysiłek

Czytaj więcej


„Tęczowy bal” na powitanie wiosny

Smerfy powitały wiosnę piosenką. 


Przedstawienie teatralne „Brzydkie Kaczątko”

W piątek 19 marca dzieci z grupy Kangurki zaprosiły swoich rodziców przed ekrany komputerów, aby zaprezentować im przygotowane przedstawienie teatralne pt. „Brzydkie Kaczątko”. Mali aktorzy nieco stremowani, zabrali rodziców w dziecięcy świat baśni opowiadając o dojrzewaniu do samodzielności, o wielkiej przemianie brzydoty w piękno, do której niezbędna jest wiara w to, że w każdym istnieniu drzemie dobro.  Przedszkolni artyści zaprezentowali się na scenie wspaniale,  jesteśmy też pewni, że po

Czytaj więcej


Sadzenie kwiatków w Kangurkach

6-latki rozpoczęły wiosenne przebudzenie w kąciku przyrody – pomagały i same sadziły kwiaty cebulkowe, siały kwiaty oraz zioła. Zajęcia edukacyjne miały na celu poszerzenie wiadomości dzieci na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin. Codzienna obserwacja da dzieciom możliwość poznania cyklu rozwoju rośliny.  Przedszkolaki z ogromną niecierpliwością oczekują na efekty swojej pracy. Anna Sywiec


Sadzimy cebulki…

Dzisiaj posadziliśmy cebulki, było dużo radości i dużo żądań do wykonania. Wszystkie cebulki posadzone, od teraz zaczynamy obserwację co nam wyrośnie.. Bogusława Rogulska  


„Maluszki kodują”

Dnia 8 marca Krasnoludki kolejny raz wzięły udział w zajęciach z cyklu KODOWANIE NA DYWANIE pt. „Figury”. Celem zajęć było rozwijanie logicznego myślenia oraz kształtowanie odkodowywania informacji. Dzieci świetnie się bawiąc doskonaliły umiejętności matematyczne  poznając przy tym figury geometryczne. Każde kolejne zajęcia bardzo cieszą nasze maluszki, które wiedzą że odszyfrują coś co ich Pani wcześniej zakodowała. Każdy nawet najmniejszy wspólny i  indywidualny sukces dziecka

Czytaj więcej


Zdrowe kodowanie w grupie II

Kolejne zajęcia z cyklu „Kodowanie na dywanie”  w miesiącu lutym były związane z tematem „Zdrowo się odżywiamy”. Przypomnieliśmy sobie jak należy się odżywiać, aby być zdrowym. Kolorowe figury geometryczne stały się symbolem warzyw i owoców.  Dzieci  doskonaliły umiejętność współdziałania w parach wykonując polecenia nauczyciela dotyczące  klasyfikowania i przeliczania obiektów. Odtwarzały również układ  figur zgodnie z podanym kodem, a następnie go kontynuowały. Wiele radości przyniosło

Czytaj więcej


Dawno, dawno temu w Kangurkach…

W ostatnim tygodniu lutego dzieci z grupy Kangurków pogłębiały swoją wiedzę na temat prehistorii. Te odległe czasy nie maja już przed nimi żadnych tajemnic. Przedszkolaki dowiedziały się kiedy i gdzie żyły dinozaury, gdzie można je zobaczyć dziś i czym zajmuje się archeolog i paleontolog. Wiedzą  już skąd się wziął węgiel i bursztyn, a zabawy z masą solną pozwoliły dzieciom wykonać skamieliny z odbiciem szkieletu

Czytaj więcej