Tuż po feriach, przedszkolaki z najstarszej grupy rozpoczęły realizację innowacji pedagogicznej „Przedszkole bez zabawek”. Główną ideą projektu był brak zabawek w sali, dlatego pierwszego dnia dzieci wraz z nauczycielkami spakowały wszystkie gotowe zabawki i wysłały je „na wakacje”. Następnie do przedszkola zaprosiliśmy rodziców, aby pomogli w tworzeniu pierwszych zabawek. Pomysłów nie brakowało, dzięki czemu chłopcy mogli bawić się samochodami, czołgami, rakietami oraz bazą wojskową, a dziewczynki domkami dla lalek oraz ogromną lodziarnią. Jeszcze przez dwa tygodnie przedszkolaki samodzielnie robiły potrzebne do zabawy rzeczy z surowców wtórnych. Tworzyły gry planszowe, książeczki, puzzle. Poprzez realizację innowacji dzieci pokazały nam jaką wielką siłę ma ich fantazja, jak wiele niepowtarzalnych rzeczy mogą zrobić same, bądź z pomocą rodziców czy nauczyciela.
Agnieszka Werecka