Nasze przedszkole zorganizowało międzyprzedszkolny konkurs plastyczny on-line „Aktywna rodzinka”. Celem konkursu było m.in. rozwijanie inwencji twórczej i umiejętności plastycznych, wspieranie więzi rodzinnych łączących dzieci i ich rodziców poprzez umożliwienie im wspólnego tworzenia. Na konkurs zgłoszono 17 prac ze wszystkich czterech grup przedszkolnych. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło dziś- 1.12.2020r. W skład komisji konkursowej wchodziły nauczycielki z Przedszkola Miejskiego nr 7, Przedszkola Miejskiego nr 18 oraz Przedszkola
Czytaj więcej
Staramy się, by każdy dzień w naszym przedszkolu był dla naszych wychowanków ciekawy i aktywny, dlatego podczas czwartkowych zajęć uczyliśmy się kodowania z wykorzystaniem Blue-bota . Tym razem naszego robota zaprosiliśmy na farmę. Dzieci z wielkim zainteresowaniem i zaangażowaniem wyznaczały trasy przejścia bota przez zagrody ze zwierzętami, sady i pola oraz wprowadzały kody wprawiające zabawkę w ruch. Taka zabawa to wielka radość dla przedszkolaków oraz
Czytaj więcej
Trwający tydzień związany jest z tematyką zawodów. Dlatego też, aby poznać wszystkie szczegóły związane z tym tematem, a dziś- pracą pracownika budowlanego, dzieci z grupy Kangurków postanowiły wykonać wspólną makietę miasta. Każdy wziął udział w jej wykonaniu. Na naszej makiecie znalazły się różne rodzaje domów, od wieżowców prze namioty Indian, domki jednorodzinne, aż po igloo Eskimosów. Pojawiły się również ogródki działkowe, parkingi, ZOO, przejścia
Czytaj więcej
Zabawy z kodowaniem są pełne radości: otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie. 20 listopada, wykorzystując elementy kodowania Kangurki szukały sposobów na niepogodę. Rozmawialiśmy o ty, co można robić, gdy na zewnątrz jest szaro i ponuro, układaliśmy krążki pogodowe według podanego rytmu. Następnie na macie do
Czytaj więcej
Podczas czwartkowych zajęć wybraliśmy się z dziećmi na biegun południowy, poznaliśmy specyfikę życia w krainie wiecznego śniegu oraz zwierzęta, które tam mieszkają. Następnie dzieci wykonały jednego z mieszkańców białego lądu – Pingwina. Do jego wykonania wykorzystaliśmy metodę Doroty Dziamskiej Edukacja przez ruch, i tak z leniwej ósemki powstał przystojniak we fraku. Agnieszka Werecka
Z przyjemnością informujemy, że konkurs plastyczny pt. „Jem owoce i warzywa” został rozstrzygnięty. Do organizatorek konkursu wpłynęło 17 ciekawych prac. Celem konkursu było upowszechnianie zdrowego stylu życia wśród dzieci oraz możliwość rozwijania twórczości plastycznej poprzez rodzinne wykonanie pracy. Po naradzie jury wybrało trzy najciekawsze prace i dwa wyróżnienia. Pani Dyrektor wręczyła wszystkim uczestnikom nagrody i dyplomy. Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i wzięli udział
Czytaj więcej
Inscenizację zakończył pięknie wykonany przez dzieci polonez, wyrażający godność i narodową dumę Polaków.
11 listopada 1918 roku był bardzo szczęśliwym dniem dla wszystkich Polaków. Właśnie tego dnia po 123 latach niewoli, Polska odzyskała niepodległość. Dlatego co roku 11 listopada obchodzimy nasze święto narodowe – Święto Niepodległości. 9 listopada obchodziliśmy kolejną Rocznicę Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Z tej okazji wszystkie dzieci uroczyście świętowały ten wyjątkowy dla Nas – Polaków dzień. Głównym celem spotkania było kształtowanie miłości i przywiązania do
Czytaj więcej
Kształtowanie postaw prozdrowotnych jest procesem długotrwałym i zaczyna się już w przedszkolu. Dlatego mając na uwadze zdrowie naszych wychowanków nie zapominamy o organizowaniu sytuacji edukacyjnych, które promują zdrowie. Dzieci z grupy „Kangurki” doskonale wiedzą, że aby być zdrowym należy się między innymi prawidłowo odżywiać. Każdy przedszkolak rozumie potrzebę spożywania dużych ilości owoców oraz warzyw. Dnia 27.10.2020r. dzieci przyniosły do przedszkola marchewki, jabłka, banany i
Czytaj więcej
Dziś w naszej grupie ruszył ogólnopolski projekt czytelniczy „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Losowo wybrane dzieci będą zabierać Misia do domu, a tam z pomocą rodziców, czytać swoją ulubioną bajeczkę. Po przeczytaniu, dzieci wykonują rysunek, natomiast rodzice do dzienniczka wpisują tytuł, autora oraz kilka zdań na temat książki. By zachować wszelkie środki ostrożności, zadbajmy o odpowiednie miejsce dla niego. Czas epidemii nie oznacza
Czytaj więcej