Kolejne zajęcia z cyklu „Kodowanie na dywanie” rozpoczęliśmy od ilustracji ruchowej do wiosennej piosenki
pt. ”Dzień dobry, dzieci”. Potem przystąpiliśmy do realizacji pierwszego zadania, które polegało na narysowaniu na kartce tego, co inne dziecko rysuje nam na plecach, np. słonka, chmurki, motylka, kwiatka.
Następnie, wykorzystując muzykę relaksacyjną, chustę animacyjną i instrumenty perkusyjne, bawiliśmy się w „Budzenie kolorów”. Kolejna zabawa związana była z rozwijaniem u dzieci kompetencji matematycznych. Zadaniem „Gumisiów” było ułożenie nad sylwetami kwiatków sylwet motyli tak, aby było ich tyle samo, co płatków na danym kwiatku. Następnie, dzieci musiały poukładać na dwóch listkach sylwety biedronek w taki sposób, aby ich suma była zgodna z liczbą kropek na kartoniku.
Na koniec każdy otrzymał kartę pracy pt. „Kolorowe biedroneczki”, a zadanie polegało na uzupełnieniu tabelki według określonego kodu. „Gumisie”, w zdecydowanej większości, bardzo sprawnie je wykonały, uzupełniając puste pola. Brawo!
Wanda Dynkwald