„Podróże po Polsce”

W okresie od 10 do 14 czerwca w grupie „Kangurków” realizowana była tematyka związana z poznawaniem przez dzieci różnych regionów Polski.

Już w poniedziałek, wyruszyliśmy na wycieczkę do Zielonej Góry. Gościliśmy tam w Planetarium, w Centrum Nauki Keplera, w  Ogrodzie Botanicznym, a także zwiedzaliśmy miasto.

We wtorek poznawaliśmy  Poznań, miasto położone w Wielkopolsce, które warto odwiedzić ze względu na liczne jego walory historyczne
i  kulturalne, a także bliskie położenie. Dzieci poznały legendę o powstaniu Poznania, poznańskich koziołkach, oglądały na zdjęciach zabytki naszych sąsiadów oraz inne atrakcje turystyczne. Podsumowaniem „wyprawy” było kolorowanie poznańskich koziołków oraz samodzielne czytanie legendy                o nich.

W środę, za pośrednictwem barwnych obrazów, „wybraliśmy się”
w piękne polskie góry.  Podziwialiśmy zapierające dech w piersiach widoki, rozmawialiśmy na temat góralskich strojów  i tradycji, poznawaliśmy legendy związane z regionem, a także zasady bezpiecznych wędrówek po górskich szlakach. Następnie „Kangurki” w trzy- i czteroosobowych zespołach malowały górski pejzaż.

W kolejnych dniach skupiliśmy się na wypoczynku nad wodą.  Celem naszej podróży był Bałtyk, a także mazurskie jeziora. Dzięki oglądanym filmom, zdjęciom i pocztówkom oraz wspólnym rozmowom,  przenieśliśmy się w miejsca, które warto zobaczyć na własne oczy.  W zabawie „Co ukrył morski piasek” rozpoznawaliśmy, za pomocą dotyku, różne przedmioty, które zostawili na plaży roztargnieni turyści. Dużym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyła się też zabawa w rysowanie na piasku różnych kształtów – były kwiatuszki, słoneczka, serduszka, ale też i znaki dla zagubionych wędrowców.

Wiemy, że każdy region naszego kraju słynie  ze swojej kuchni.
W naszym przedszkolnym jadłospisie pojawiły się zatem regionalne potrawy, między innymi: wielkopolskie parowańce, kluski śląskie, zupa warmińska i plince z pomoćką, czyli placki ziemniaczane   z twarożkiem
i śmietaną.

W trakcie naszych wspólnych podróży po Polsce dzieci wzbogaciły swoją wiedzę na temat odwiedzanych miejsc, a także nabyły przekonanie o tym, że Polska jest pięknym  i atrakcyjnym dla turystów krajem.

Wanda Dynkwald

Skomentuj

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>